Kucni Trener na Facebook-u
Započnite trening zagrevanjem i tako sprečite povrede

See more details
Da bi postigli brži rast mišića morate rotirati tipove vežbi

See more details
Da li u toku vežbanja radite sa odgovarajućim težinama?

See more details

Voda - Izvor života

Štampa PDF

Čovek bez vode može da preživi svega 1-2 dana i zato je ona od suštinskog značaja za život. Ljudsko telo ne može da skladišti vodu i zato se ona mora unositi u organizam u dovoljnoj količini. Koliko tečnosti je neophodno čoveku zavisi od osobe do osobe. Oni koji su fizički aktivniji imaju veće potrebe za energijom pa samim tim i za vodom.

Kao što je poznato organizam gubi vodu preko kože - znojenjem, preko pluća – disanjem, putem crevnog trakta - stolicom i preko bubrega - mokraćom. To je otprilike 2,5 l tečnosti dnevno, a u toku letnjih meseci i do 3,5 l

Kad kažemo tečnost  pri tom ne mislimo samo na čistu vodu već i na čajeve, sokove, mleko, jogurt, supe i dr. napitke. Šta je bitno - u organizam treba unositi tečnosti koje nisu slane, masne, gazirane i zaslađene.

 Voda ima višestruku ulogu u organizmu - prenosi hranljive materije, posreduje u prenosu električnih impulsa između ćelija, učestvuje u formiranju ćelija, održava telesnu temperaturu, osigurava varenje hrane , čisti telo od štetnih materija, itd.

 Ako unosimo manje tečnosti nego što je potrebno cialis online našem organizmu može doći do pojave dehidratacije.

Koji su simptomi? Žeđ, otežano disanje, glavobolja i zamor. Ukoliko osetite ove simptome popijte samo malu količinu vode,( na svakih 10 minuta po pola šolje - u toku 1 sata). Nikako punu času odjednom - to će samo pogoršati stanje.

 

Najbolji izvori tečnosti su:

    * negazirana ili gazirana mineralna voda u bocama jer ne sadrži hlor, štetne materije i neželjene mikroorganizme, a bogata je mineralima. Stručnjaci se slažu da je prednost bolje dati negaziranoj mineralnoj vodi jer ne sadrži ugljen dioksid i ima relativno nisku količinu natrijuma.
    * sveže ceđeni sokovi od voća i povrća
    * čajevi
    * mleko i mlečni proizvodi s malim postotkom masnoće