Kucni Trener na Facebook-u
Započnite trening zagrevanjem i tako sprečite povrede

See more details
Da bi postigli brži rast mišića morate rotirati tipove vežbi

See more details
Da li u toku vežbanja radite sa odgovarajućim težinama?

See more details

Zašto je bitan doručak?

Štampa PDF

Jedna od najvažnijih stavki koje se tiču pravilne ishrane odnosi se na njenu raznovrsnost ali i na redovnost i uravnoteženost.
SZO – svetska zdravstvena organizacija preporučuje 5 obroka dnevno - 3 glavna i 2 užine. Svi su veoma bitni ali je doručak ipak najvažniji.
Evo i zašto. Nakon buđenja metabolizam je najbrži što znači da ukoliko u roku od sat vremena ne unesemo hranu on počinje da pati. Naime, sposobnost organizma da potroši kalorije je neposredno posle buđenja najveća i najefikasnija, jer tada organizam odmah apsorbuje hranjive sastojke neophodne za funkcionisanje tokom dana.
Naučnici navode da osobe koje preskaču doručak tokom dana osećaju pojačanu potrebu za kaloričnom i masnom hranom, i tada se najčešće poseže za raznim grickalicama tipa smoki, čips i rafinisanim slatkišima koji su nutritivno siromašni. Metabolizam nenaviknut na ove materije ne uspeva da preradi i iskoristi ovu hranu u onoj meri u kojoj bi trebalo, što pogoduje skladištenju viška kilograma, a to nas polako vodi u gojaznost.